Dag 15 - 29 mei 2014 - Reisverslag uit Stompwijk, Nederland van Thali Oostende - WaarBenJij.nu Dag 15 - 29 mei 2014 - Reisverslag uit Stompwijk, Nederland van Thali Oostende - WaarBenJij.nu

Dag 15 - 29 mei 2014

Door: Kelsey en Manya

Blijf op de hoogte en volg Thali

29 Mei 2014 | Nederland, Stompwijk

Lieve Maartje,

Vandaag was weer een super dag! Geholpen door de twee super grooms vandaag weer alle twee de dames gereden. Eerst Frutseltje gereden om daarna met Thali aan de gang te gaan. Het werd deze keer wel binnen rijden want Cas wilde graag de grote buitenbak trekken.

Omdat ik Frutsel zelf even wilde afzadelen begon Manya alvast met instappen. Toen ik klaar was heb ik even op Manya ingepraat en haar uiteindelijk toch over kunnen halen om een klein proefje te rijden. Als je zo'n top groom bent kan je nu eenmaal niet achterblijven.
Zie hieronder het proefje van Manya. Ik moet zeggen, het resultaat mag er zeer zeker wezen!

http://youtu.be/1C6JMwCXH9I

Afijn, na dit avontuur toch maar zelf op Thali gestapt. Het was een ritje met wat hobbels. Thali was het niet helemaal eens met het feit dat ik in de binnenbak ging rijden. Toen Herman buiten met de waterspuit aan de gang ging was dit ook een mooie aanleiding om haar onderhals te activeren en het op een lopen te zetten. Ik heb Thali keurig netjes duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling was en na wat ruzie gaf mevrouw toe en kon ik haar weer op twee vingers rijden. Binnenkort wordt het weer tijd voor een rondje baan om even de druk van de ketel af te halen. Thali doet het onwijs goed dus dan mag ze ook af en toe weer iets leuks doen, haha!

http://youtu.be/PT0oWTYbSL4

Na het rijden was het dan eindelijk zover. Thali gaf een feestje voor haar achtste verjaardag.
Uitgenodigd waren: Frutsel, Minty, Amore, Owen en Blue. Voor de taartjes en hoedjes was gezorgd.
Het feestje begon met het toezingen van Thali.

http://youtu.be/Wn5RBjxMW-4

Na het zingen begonnen de spelletjes. Niet alleen de paarden mochten spelletjes spelen, ook de eigenaren werden even losgelaten :)

Anyway lieve Maartje, deze gekkigheid kon je natuurlijk van ons verwachten. Ik hoop dat deze filmpjes je weer even hebben teruggebracht naar de gekkigheid van Stal de Groene Meer.

Love you en dikke kus!!!
Manya en Kelsey


  • 30 Mei 2014 - 02:55

    Maartje:

    Tja, wat moet je nu in godsnaam zeggen als je eenmaal al die idiote filmpjes hebt gekeken.....JULLIE ZIJN ECHT GESTOORD!!!
    Serieus Manya, dat jij nog vrij rond mag lopen :-). Maar eerliljk is eerlijk, je hebt een prachtig proefje gereden hoor! En dan die blik van Thali, dat beest zal wel denken: Wat zijn ze nu weer aan het doen....
    Het is maar goed dat het zo'n brave Fries is en eigenlijk niks te gek vindt. En dan ook nog eens in de binnenbak, dat is dan extra zwaar. Ze haat die binnenbak.
    Ik dacht eerst dat het een grapje was het verjaardagsfeestje van Thali, maar jullie die beesten gewoon echt in een kringetje bij elkaar gezet. Jammer dat de blikken van voorbijgangers niet op film stonden..... Goed voor de klanten van stal :-)
    Ik schaam me rot :-) hahahaha en durf me in juli echt niet meer op stal te vertonen. Ik mag het terrein straks niet meer op van Wil en Cees.
    Maare, plaatsen jullie de foto's ook nog op facebook want ik kan ze vanuit dit blog niet delen en dat is natuurlijk wel erg jammer....ook voor toekomstig gebruik, want ooit komt dit van pas....mark my words :-)

    Dikke kus xxx

  • 30 Mei 2014 - 08:53

    Manya:

    Uhhh ja voor zover ik weet mag ik nog rondlopen, maar of ik nog op de Groene Meer mag komen vandaag is even afwachten :-)
    De goudvis is super braaf, eerst moet ze dat idiote proefje doen, daarna echt 45 min heel serieus aan de bak en echt hard werken, koud terug in haar stal beginnen we met haar partijtje! En bij alles is ze even relax en gezellig! Maar in dit geval ook hulde voor de andere paardjes die braaf in een kring blijven staan, idioten baasje naast zich dulden en rustig blijven staan met een pion op hun kont.

    Ter mijn verdediging: de helft van deze idieeen komen uit de koker van Bastiaans junior he.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Stompwijk

Thali

Volg hier de komende maanden de avonturen en ontwikkelingen van Thali.

Actief sinds 15 Mei 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7547

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 01 Januari 2018

Thali

Landen bezocht: